Eureka

JĘZYK ANGIELSKI 

angielski

 

Oferujemy 5 godzin angielskiego w tygodniu.

 Opiekę metodyczną nad szkołą sprawuje dr Grzegorz Śpiewakwykładowca w nowojorskiej The New School, naczelny doradca ds. metodyki nauczania wydawnictwa Macmillan Polska, prezes DOS-TTS, niezależnego centrum doskonalenia nauczycieli języków obcych, twórca metody deDOMO opartego na niej programu "Angielski dla rodziców" 

W przedszkolu i młodszych klasach korzystamy z metody "Teddy Eddie" oraz "Savvy Ed".

logo se-01Więcej o metodzie tutaj: Savvy ED.

W starszych klasach pracujemy na podręcznikach "Next move" wydawnictwa Macmillan.

  • Pomoce dydaktyczne wykorzystywane na lekcjach: karty obrazkowe, karty wyrazowe, plakaty, słowniki obrazkowe, książeczki autentyczne – literatura brytyjska dla dzieci, płyty CD, płyty DVD i inne przygotowane przez nauczyciela.
  • Metody nauczania: TPR (metoda reagowania ciałem), audiowizualna (wykorzystanie dźwięku w połączeniu z ilustracją), audiolingwalna (poprawne powtarzanie słów i fraz językowych za wzorem), komunikacyjna (umiejętność komunikowania się). tb
  • Sposoby stosowania metod nauczania: gry, zabawy, piosenki, rymowanki, teksty narracyjne, drama, zajęcia plastyczne, projekty.
  • Techniki nauczania: różnorodne  – wspomagające doskonalenie umiejętności słuchania, mówienia, czytania i odwzorowywania.

 Pracujemy metodą deDomo

To zanurzenie w języku i skłanianie dzieci, by używały go także w sytuacjach pozalekcyjnych. Dziecku na czymś bardzo zależy? Prosimy, by powiedziało to po angielsku. Uczymy przy tym żywego języka i gotowych fraz, nie skupiamy się na wkuwaniu gramatyki i słówek - to przychodzi naturalnie w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych: „Kiedy będzie przerwa?”, „Czy mogę pożyczyć kredkę?”, „Wyjdziemy dzisiaj na dwór?” - zapytaj po angielsku! Nie skupiamy się przy tym na wytykaniu dzieciom błędów, a cieszymy się z każdej próby skomunikowania sie w języku obcym. Każda próba użycia języka obcego, nawet tylko częściowo poprawna, jest z gruntu dobra, o ile jest komunikacyjnie skuteczna. I jako taka zasługuje na pochwałę. 

Największy błąd, jaki można popełnić w nauce języka obcego, to błąd zaniechania. Czyli: niepodjęcie próby skomunikowania się z obawy, że nasza wypowiedź nie jest doskonała. Pamiętajmy: błąd to stan umysłu. Rzecz nabyta... w szkole. Małe dzieci, uczące się swojego języka ojczystego nie robią błędów, one eksperymentują. A dorośli im wiernie kibicują i cieszą się z każdego takiego eksperymentu. Wszystko zmienia się dopiero w szkole. Bo tam właśnie dowiadujemy się, że nie dość, że nasze próby komunikacyjne to wcale nie urocze eksperymenty, lecz błędy językowe, ale że w dodatku za popełnienie błędu jest kara w postaci obniżonej oceny. Zniechęcająca do podejmowania językowego ryzyka. A błąd to nie grzech, lecz krok, niezbędny na drodze językowego rozwoju. 

W Eurece wyposażamy uczących się w umiejętności językowe niezbędne do skutecznego funkcjonowania. I to nie w szkole, czyli na potrzeby rozmaitych testów, lecz poza nią, bo to tam toczy się prawdziwe życie.

Namawiamy rodziców, by wykorzystywali w domu umiejętnosci dzieci przyniesione ze szkoły.

 

 

 

Copyrights by www.szkola-eureka.pl All rights reserved.
Coded by GRAFEK