Rytm przedszkola

Najważniejszym zadaniem każdego przedszkolaka jest twórcza zabawa. Przeznaczamy na nią sporo czasu. Ważny jest dla nas rozwój ruchowy dzieci – ich niepowodzenia szkolne bardzo często wynikają z niezaspokojonej potrzeby ruchu – to częsta przyczyna nadpobudliwości, deficytów uwagi czy dysleksji. Dlatego dzieci

mają dużo okazji do zabaw ruchowych i biegania. Sala przedszkolna ma bezpośrednie wyjście na własny taras i do ogrodu,  z czego często korzystamy. Dla dzieci ważne są rytmy, porządek, spontaniczność – ale w ramach pewnej powtarzalności. Codziennie po śniadaniu dzieci zajmują się pracą własną z pomocami Montessori. Ćwiczą się w czynnościach życia codziennego, rozwijają zmysły, trenują matematykę, uczą się czytania, ćwiczą rękę do pisania, zgłębiają tajniki przyrody. Nauczycielki towarzyszą im w tych zajęciach, dbając jednak o dziecięcą samodzielność. Potem wychodzimy na dwór. Może nas do tego zniechęcić tylko naprawdę paskudna pogoda.

Każdy nasz dzień wiąże się z dominującą aktywnością:

poniedziałek to dzień kręgu, rozmów, pieczenia chleba. Opowiadamy sobie, co działo się w ciągu weekendu, uczymy się słuchać innych, pieczemy bułeczki, ciasta, chlebki.

chlebwtorek i czwartek to  dni muzyki. Śpiewamy, tańczymy. Razem z panią Olą od rytmiki, która jest w stanie porwać do tańca największego mruka 🙂

środa – dzień majsterek i przyrody. Zajęcia usprawniające małą motorykę oraz pobudzające wyobraźnię. Ceramika, masa solna, masy piaskowe, zajęcia manualne. Otoczenie przedszkola i szkoły to piękny ogród i las. Umożliwia to  obserwowanie rytmów przyrody, zmian zachodzących w środowisku w związku z porami roku. Badamy, sprawdzamy, doświadczamy. No i uprawiamy przedszkolny ogródek!

 

środa i piątek – zajęcia z misiem Teddy Eddie wprowadzają w świat języka angielskiego. Jest przy tym dużo śmiechu i zabawy, bo kto by nie chciał pogadać z misiem mieszkającym w śmierdzącej skarpecie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *